کارخانه ای از تهيه نقشه جامع كشاورزي كشور با محوريت همدان خبر داد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

کارخانه ای از تهيه نقشه جامع كشاورزي كشور با محوريت همدان خبر داد

به گزارش روزنامه هگمتانه دكتر ابراهيم كارخانه‌اي افزود: يكي از مشكلات اساسي بخش كشاورزي نبود برنامه مشخص و مدون بلندمدت در جهت توسعه كشاورزي است كه سعي كرديم با تهيه اين نقشه جامع گامي درجهت خدمت به بخش كشاورزي دركل كشور و استان همدان برداريم و در نهايت اين نقشه بزرگ را با همكاري دولت و مجلس اجرايي كنيم تا شاهد توسعه بخش كشاورزي در كشور باشيم.

عضو كميسيون انرژي مجلس افزود: در اين نقشه جامع، با ساعت‌ها كار كارشناسي شده سعي شده كنترل، عرضه و تقاضاي محصولات كشاورزي و رعايت صرفه و صلاح كشور از طريق برنامه‌ريزي عملياتي شود و با راهكارهاي ارائه شده در اين زمينه مسائل مختلف فرآيندهاي مؤثر كشاورزي از جمله پراكندگي منابع آلي، پراكنش تنوع جنس و كيفيت خاك، پراكنش تراكم بهره‌برداري، پراكنش آفت‌هاي بيماري را در زمين‌هاي كشاورزي و حتي بخش‌هاي دامداري، مرغداري و‌... را مورد بررسي قرار داديم.
وي ادامه داد: اين برنامه تحت عنوان نقشه جامع كشاورزي به وزير جهاد كشاورزي ارائه شد و در اين نقشه بر محوريت همدان به عنوان يكي از قطب‌هاي كشاورزي كشور تأكيد شده است كه با موافقت وزير جهاد كشاورزي و دستور وي، اين طرح جامع از سوي سازمان جهاد كشاورزي استان همدان بايد با آزمونه (پايلوت) قرار دادن همدان اجرايي شود.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي افزود: طبق اين طرح جامع با استفاده از سيستم جي‌پي‌اس و تهيه نقشه زمين‌شناسي و پردازش در يك سامانه الكترونيكي، امكان در اختيار داشتن كليه اطلاعات كشاورزان و برنامه‌ريزي براي توسعه كشاورزي فراهم مي‌شود.
دكتر كارخانه‌اي اضافه كرد: اين نقشه جامع يك حركت اساسي براي توسعه بخش كشاورزي همدان است و با توجه به ظرفيت‌هاي خوب بخش كشاورزي در همدان بايد از اين فرصت خوب استفاده شود تا شاهد حل مشكلات كشاورزي و پيشرفت بخش كشاورزي همدان باشيم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,ساعت 21:8  توسط محمد گلزار